آموزش و اهمیت ورزش ژیمناستیک و تمرینات آن-30020450

آموزش و اهمیت ورزش ژیمناستیک و تمرینات آن|30020676|music-salam
با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل آموزش و اهمیت ورزش ژیمناستیک و تمرینات آن قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

فرمت فایل: word



تعداد صفحات: 31









آموزش ژيمناستيك



اهداف كلي



-از نظر فعاليتهاي روان – حركتي ژيمناستها سعي مي كنند مهارتهاي مختلف ژيمناستيك را كه مربي براي آنها درجلسات تمرين آموزش داده را به نحو احسن انجام دهند .



-از نظر شناخت و درك ژيمناستها كوشش مي كنند با پاسخ دادن صحيح به سوالاتي كه مربي ژيمناستيك درباره فنون مختلف از آنها ميكند دانش خودشان را نشان دهند .



-از نظر جنبه هاي عاطفي ژيمناستها سعي مي نمايند تاتوانايي خودشان در :



- كنترل احساسات در زير فشار روحي



-صفات نيك مردانگي



-وفاداري به تيم



-قبول مسئوليت



-بعهده گرفتن رهبري



-و احترام به تصميمات مسئولين را به نحو احسن نشان دهند.



اهميت ورزش ژيمناستيك



طبق بررسيهاي مختلفي كه تا كنون بعمل آمده است چنين استنباط مي شود كه ورزش ژيمناستيك در مقايسه با ساير رشته يكي از ورزش هايي است كه به كليه خواست ها و نياز هاي انساني به لحاظ پرورش قواي جسماني و رشد فكري كمك موثري مي نمايد . وجود اسبابهاي گوناگون در ژيمناستيك ضمن كمك به علاقه مندان در فراگرفتن مهارتهاي مختلف موجبات وزمينه تقويت كليه عضلات ، مفاصل و ارگانهاي مختلف بدن ژيمناستيك را فراهم مي كند.



اين ورزش به علاقه مندان اين امكان را مي دهد تا آنها به طور طبيعي و به تدريج فشار بيشتري روي ماهيچه هاي مختلف بدنشان بياورند . اجراي حركات اين ورزش ضمن ايجاد هماهنگي بيشتر بين عصب وعضله و ماهيچه هاي بدن باعث مي شود تا نيرو ، تعادل ،انعطاف ، قدرت ، چابكي و استقامت خصوصا درقسمت بالاي بدن ژيمناستيك افزاي يابد .



همچنين به ژيمناست ها اين امكان را ميدهد تا انها بتوانند در موقعيتهاي مختلف بدن خود را به نحو شايسته اي كنترل نموده و به عكس العمل و تصميم گيري سريع در مواقع ضروري و شناخت حدود توانايي جسمي و ايجاد حس اعتماد به نفس كمك بسزايي مي نمايد.





مختصري از دانستنيهاي ژيمناستيك



كلمه Gymnastic ژيمناستيك يك كلمه يوناني است كه ترجمه آن به فارسي هنر لخت مي باشد . از چهار هزار سال پيش نوعي ژيمناستيك در چين متداول بوده كه از ان براي آماده نمودن جوانان جهت جنگ و همچنين بهبود بعضي از ضايعات بدني استفاده ميكردند .



يونانيها حركات و عمليات ورزشي را با وسايل ابتدايي و موجود انجام مي دادند در صورتي كه روميها روي وسايل كار مي كردند .



موقعي كه دولت روم ضعيف شد مردم معمولي ديگر از خود رغبتي به ژيمناستيك نشان ندادند وفقط سربازان ژيمناستيك تمرين مي كردند و همچنين عده اي عمليات ژيمناستيك را در سيركها و براي امرار معاش به نمايش مي گذاشتند.



تا آغاز دوره رنسانس هيچ علاقه اي جهت پيشرفت اين ورزش نشان داده نشد تا بالاخره مركولياليس ايتاليايي كتاب مفيدي درباره هنر ژيمناستيك انتشار داد و سپس اين ورزش به تدرجي در بيشتر كشورهاي اروپايي مانند آلمان ، دانمارك ، فرانسه و سوئيس و غيره رونق يافت .



جان بيس دو اولين اروپايي بود كه تمرينات مدو.ن شده ژيمناستيك را تدريس نمود سپس جان گوتش موتس (1839-1759) اولين فردي بود كه كتابي در باره ژيمناستيك جديد در سال 1792 چاپ و منتشر نمود و به پدر بزرگ ژيمناستيك معروف شد .



در سال 1842 قبل از مرگ جان ، ژيمناستيك در مدارس آلمان رايج گرديد ؛تشك براي اولين بار در كوپنهاك دانمارك موقعي كه به مدرسه نظامي دائر گرديد به كار برده شد .



پر هندريك لينگ ( 1839-1779) شاعر سوئدي يكي ديگر از افرادي بود كه براي گسترش ژيمناستيك زحمت كشيد او ضمن قبول روش هاي اموزشي ( فرانز ناجتگال ) دانماركي بر اجراي صحيح حركات و عمليات ورزشي در زمان معين تاكيد داشت . در حقيقت لينگ تحقيق علمي در تربيت بدني را پايه گذاري نموده و معتقد بود كه اگر يك نفر بخواهد با ورزش ژيمناستيك بدن شخصي را به طور دلخواهي بسازد پس لازم است كه او بدن انسان را از نظر آناتومي و فيزيولوژي نيز بشناسد .



در سال 185 آلمانها ورزش ژيمناستيك را به آمريكا برده و اين ورزش در سرزمين آمريكا رواج يافت .



از بيش از 60 سال پيش اين ورزش در ايران متداول گرديد ، از جمله كساني كه براي پيشرفت ژيمناستيك دراين مرز و بوم فعاليت نموده اند در مرحله اول آقايان بادگرني ، مرحوم دكتر بنائي ، مرحوم مهران ، ميراحمد صفوي و دكتر حاج عظيمي و سپس آقايان محمد تقي وصالي ، مرتضي بنايي ، سيد رضا سكاكي ، علي يزداد و غضنفر جباري را ميتوان نام برد .