بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان در مقطع تحصيلي متوسطه-30020451

بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان در مقطع تحصيلي متوسطه|30020677|music-salam
با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل بررسي علل افت تحصيلي دانش آموزان در مقطع تحصيلي متوسطه قابل رویت می باشد برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

فرمت فایل: word



تعداد صفحات: 28









فـهـرسـت



پيش گفتار



سنجش در عمل



سنجش موضوع درسي



خودسنجي



ساختار



خوداصلاحي



رشد فردي و اجتماعي و رفتار



بالاترين آرزويي كه براي فرزندان خود داريد چيست؟



والدين



عملكرد دانش آموز در مقابل اصول و هدف هاي سنجش



روش هاي مطالعه



پشتكار و تلاش



توصيه هاي سودمند



نگاه مثبت و سازنده به امتحان



اصول مطالعه و فراگيري بهتر



روش استفاده بهتر از كلاسها



موانع تمركز



روش مطالعه ي عميق درسي







پيشگفتار



همان طور كه مي دانيم با وارد شدن به مقطع تحصيلي دبيرستان بچه ها با افت تحصيلي شديدي روبرو مي شوند كه ما مي خواهيم در اين مورد توضيحات كوتاهي دهيم تا مشاوران عزيز مدرسه بتوانند كمك دانش آموزان كنند تا اين افت تحصيلي ديگر ايجاد نشود. با وارد شدن به مقطع تحصيلي دبيرستان ما يك سال رشد كرده در دوران نوجواني هستيم، غرور خواصي همه را در بر مي گيرد و مسائل و مشكلات فسادي كه باعث مشغول شدن فكر بچه ها مي شود از يك طرف و وجود كتابهاي درسي جديد از طرف ديگر فكر بچه ها را مشغول مي كند. سخت گيري معلم ها باعث مي شود كه بچه ها از درس زده بشوند و ديگر علاقه اي به مدرسه نداشته باشند و از طرف ديگر فشار خانواده ها براي اينكه بچه هايشان در آينده شغل مناسبي داشته باشند و آنها را با نام دكتر و مهندس صدا كنند باعث مي شود كه فشار بيش از حد والدين به دانش آموزان آنها را از درس فراري دهند و علاقه اي به خواندن درس نداشته باشند، حال اميدواريم از اين مطالبي كه من و دوست عزيزم تهيه كرده ايم خوشتان بيايد و علاقه اي به درس پيدا كنيد كه ديگر اين مشاوران عزيز براي افت تحصيلي شما نگران نباشند.







سنجش در عمل :



پاسخ به اين سؤال كه سنجش به يادگيري دانش آموز منجر مي شود يا نه، تا حد زيادي به چگونگي اجراي آن در مدرسه ها و كلاس هاي درس بستگي دارد. شيوه هايي كه از لحاظ نظري يكسان هستند، در عمل ممكن است كاملاً با هم متفاوت باشند. سن و پيشينه ي دانش آموزان، موضوع تدريس شده، باور داشت ها و شيوه ي كاري مورد علاقه ي معلم،



هدف ها و كاربردهاي متفاوت سنجش، و محدوديت در زمان، فضا يا منابع، همگي



مي توانند بر كاري كه انجام مي شود، اثر زيادي داشته باشد.



سن دانش آموزان كلاس به تنهايي مي تواند يكي از عوامل مهم تعيين كننده خط مشي و شيوه ي كار باشد. آنچه كه براي كودكان 11 ساله مطلوب يا امكان پذير است، ممكن است با آنچه كه براي كودكان 15 ساله مناسب است، كاملاً متفاوت باشد. اگرچه دانش آموزان خردسال هم مي توانند، براي قضاوت درباره ي پيشرفت خودشان مسئوليت پذيري را آغاز كنند، اين امر براي دانش آموزان جوان بايد به صورت موضوعي عادي درآيد، زيرا آن ها، زماني كه وارد زندگي بزرگسالي مي شوند، ناگزيرند پيشرفت خود را به طور روزانه مورد ارزيابي و نظارت قرار دهند. در اين بخش، سنجش را در موضوع ها و موقعيت هاي گوناگون، مورد بحث قرار مي دهيم، از جمله مواردي كه كار عملي مورد سنجش قرار گرفته است و هم چنين موضوع بسيار مهم خودسنجي كه دانش آموزان را قادر مي سازد تا كارهاي خود را ارزيابي كنند.



سنجش موضوع درسي



پوشش دادن به تمام موضوع هاي درسي و ميان درسي يك مدرسه در چنين كتابي امكان پذير نيست، بنابراين، براي نشان دادن جنبه هاي مشترك و مطالب خاص در زمينه هاي گوناگون، تنها مي توان به طور خلاصه، يك يا دو مسئله را در تعدادي از موضوع هاي درسي مورد توجه قرار داد.